Odpowiedzi na pytania Oferentów. Przetarg na wymianę wodomierzy i podzielników ciepła w zasobach Spółdzielni Mieszkaniowej Pojezierze.

Opublikowano 23 maja 2023

Pytania oferentów i odpowiedzi Zamawiającego.

Pytanie nr 1:

Zamawiający wymaga montażu podzielników w nowych miejscach, w tym w łazienkach. Czy należy to rozumieć, że obecnie w każdym lokalu łazienka jest nieopomiarowana i trzeba opomiarować łazienki w całych zasobach? Czy ten zapis dotyczy tylko wymienionych w załączniku nr 2?

Odpowiedź:

Spółdzielnia nie posiada inwentaryzacji grzejników w łazienkach. Montaż podzielników w łazienkach nie dotyczy całych zasobów i nie ma związku z załącznikiem nr 2. Można przyjąć, że liczba podzielników w łazienkach wyniesie 100 szt., rozliczenie nastąpi powykonawczo. Obowiązkiem Wykonawcy jest dokonanie inwentaryzacji grzejników w łazienkach, w trakcie montażu podzielników na grzejnikach w innych pomieszczeniach. Piony grzewcze, w tym tzw. grzejniki świecowe nie podlegają opomiarowaniu. 

 

Pytanie nr 2:

Czy Zamawiający dopuści protokół z wymiany podzielników/wodomierzy w formie elektronicznej, spisywany na urządzeniu typu telefon i przesyłane do Zamawiającego w formie pliku PDF?

Odpowiedź:

Protokół z wymiany wodomierzy/podzielników może zostać sporządzony w formie elektronicznej pod warunkiem, że zostanie podpisany przez właściciela/użytkownika lokalu. Przesłany może być również w wersji elektronicznej wraz z zestawieniem zbiorczym oraz plikiem xls do zaczytania w systemie.

 

Pytanie nr 3:

Czy Zamawiający dopuści podzielnik ciepła, który będzie zapamiętywał wartość zużycia na koniec miesiąca? Przy zastosowaniu systemu zdalnego odczytu, gdzie odczyty będą spływały raz dziennie wymóg zapamiętywania na połowę miesiąca wydaje się być zbędny, ponieważ dane te będą przechowywane na serwerze telemetrycznym z częstotliwością jednego odczytu na dzień.

Odpowiedź:

Nie, podzielnik musi spełnić parametry techniczne określone w SIWZ część „A”, rozdział „Wymagania dotyczące podzielników”  – str. 2-3.

 

Pytanie nr 4:

Czy Zamawiający dopuści nakładkę radiową, która będzie zapamiętywała wartość zużycia na koniec miesiąca przez 16 miesięcy? Przy zastosowaniu systemu zdalnego odczytu, gdzie odczyty będą spływały raz dziennie wymóg zapamiętywania na wybrany dzień miesiąca wydaje się być zbędny ponieważ dane te będą przechowywane na serwerze telemetrycznym z częstotliwością jednego odczytu na dzień przez okres 60 miesięcy.

Odpowiedź:

Zamawiający dokonuje następujących zmian w SIWZ:
Zmienia się wymagania określone w części B, rozdział „ Zakres usługi obejmuje” pkt. 8, w zakresie dot. pamięci wewnętrznej, który przyjmuje brzmienie: „minimalna pamięć wewnętrzna modułu radiowego – 16 miesięcy.”, pozostałe wymagania określone w pkt. 8 nie ulegają zmianie. 

Zmianie ulega brzmienie pkt. 1.19 rozdział „Wymagania dotyczące wodomierzy przeznaczonych do lokali”, który przyjmuje brzmienie: „Pamięć modułu radiowego ma archiwizować wartość zużycia z minimum 16 ostatnich miesięcy z możliwością dokonywania dwóch odczytów w połowie i na koniec miesiąca”.

Pytanie nr 5:

Czy Zamawiający dopuści w postępowaniu wodomierz z mosiężnym korpusem?

Odpowiedź:

Zmienia się w części B, pkt. 1.18 rozdział „Wymagania dotyczące wodomierzy przeznaczonych do lokali”, który przyjmuje brzmienie: „Wodomierze muszą posiadać korpus - metalowy (mosiężny)”

 

Pytanie nr 6:

Czy Zamawiający dopuści wodomierz z blokadą obrotu liczydła o ponad 359 stopni? Brak takiego zabezpieczania może powodować możliwość cofania wskazania wodomierza poprzez obrót liczydła w kierunku przeciwnym do obrotu wskazówek zegara.

Odpowiedź:

Funkcja obrotu liczydła ma na celu zapewnienie dogodnej pozycji odczytu. Obrót liczydła nie może powodować zmiany wskazań liczydła wodomierza.

 

Pytanie nr 7:

Czy Zamawiający dopuści wodomierz z nakładką radiową o wysokości 86mm? Z naszych wieloletnich obserwacji wynika, że ta wysokość wodomierza nie sprawia problemów z montażem wodomierzy na instalacjach.

Odpowiedź:

Tak. Jednakże w przypadku problemów montażowych Wykonawca musi zastosować wodomierz o niższej wysokości, bez możliwości zmian pozostałych parametrów wodomierza i zmian wynagrodzenia.

 

Pytanie nr 8: 

Czy Zamawiający dopuści plombę na połączeniu nakładki radiowej z wodomierzem w formie plomby naklejkowej? Przy założeniu że moduł radiowy przekazuje informację o zdjęciu nakładki z wodomierza wraz z datą pierwszego wystąpienia, ostatniego wystąpienia, czasem trwania zdjęcia nakładki oraz czy podczas odczytu chwilowego nakładka znajduje się na wodomierzu czy alarm jest archiwalny.

Odpowiedź:
Plomba na połączeniu nakładki radiowej z wodomierzem nie może mieć formy plomby naklejkowej. 

 

Pytanie nr 9:

W załączniku nr 20 wymienione jest 6 budynków tj. Kołobrzeska 20, 22, 24, 28, Dworcowa 20A i 20B, natomiast w podsumowaniu tabeli wpisanych jest 7 budynków. Tak samo w formularzu oferty wpisane jest 7 szt. przetworników do wymiany. Proszę o określenie jaka jest dokładna ilość urządzeń do wymiany oraz o wskazanie średnic i przepływów przetworników ciepła firmy SIEMENS który należy wymienić.

Odpowiedź:

Wymiana licznika ciepła firmy Simens na liczniki ciepła firmy KAMSTRUP  dotyczy 7 urządzeń. Obecne przetworniki firmy Simens mają średnicę  20 mm oraz przepływ 2,5 m3/h.

 

Pytanie nr 10:

Czy w przypadku utrzymywania się wysokiej inflacji Zamawiający dopuszcza waloryzowanie stawek usług wskaźnikiem cen towarów i usług konsumpcyjnych?

Odpowiedź:

Zamawiający dodaje § 8 ust. 5 do umowy rozliczeniowej stanowiącej Załącznik nr 14 do SIWZ o następującym brzmieniu:

 

Wynagrodzenie określone w § 8 ust. 1 może być waloryzowane raz w roku w miesiącu lutym o wskaźnik inflacji ogłaszany za rok poprzedni przez Prezesa GUS (wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem w roku). Pierwsza waloryzacja wynagrodzenia może nastąpić w lutym 2025  r. Waloryzacja wynagrodzenia o wskaźnik inflacji nie wymaga podpisania aneksu, ale następuje na podstawie pisemnego powiadomienia.

 

Pytanie nr 11:

Czy Zamawiający dopuszcza przesyłanie faktur za wykonane usługi w wersji elektronicznej drogą meilową?

Odpowiedź:

Tak, Zamawiający dopuszcza przesyłanie faktur za wykonane usługi w wersji elektronicznej drogą e- mailową.

 

Ponadto Zamawiający zmienia § 7 ust. 1 umowy rozliczeniowej stanowiącej Załącznik nr 14 do SIWZ, dot. terminu składania reklamacji, który przyjmuje brzmienie: ,,Zamawiający może zgłaszać reklamacje rozliczeń kosztów ogrzewania i podgrzania wody w terminie 6 miesięcy od daty otrzymania rozliczenia. Wykonawca przeprowadza rozliczenie korygujące w terminie dwóch tygodni od zgłoszenia reklamacji…”